تحقیق درباره جنايت عليه ميت

مطالب دیگر:
📎برآورد مالي شركتها و سازمانهاي مختلف و اثر آن بر تورم📎نقش پس اندازي بيمه📎رقابت در بازار كار (جذب منابع مالي و فروش كالا)📎بررسی اشتغال زنان در نظام حقوقي ايران با توجه به كنوانسيون رفع هر _ونه تبعيض عليه زنان📎بررسی اعتبار حقوقي قطعنامه ها و وتو هاي شوراي امنيت سازمان ملل متحد و ارتباط آن با وضع موجود📎بررسی حقوقي مالكيت فكري در ايران و به طور عام📎كارآموزي وكالت، تعطيل يا اجراي حدود در زمان غيبت امام معصوم (ع)📎بررسی تلقيح مصنوعي و اجاره رحم📎بررسی جایگاه و ضوابط قانونی مربوط به حفظ میراث فرهنگی در ایران با نگاهی بر تمهیدات جهانی📎بررسی حقوق کودک در قرآن و سنت📎بررسی حمايت از زنان بزه ديده و ارتباط آن با پزشك قانوني📎بررسی سازمان بين المللي كار دستورالعمل مبارزه برعيله چالش هاي ارتقاي شغلي جوانان📎شروط نامشروع در قراردادها📎بررسی كاربرد سلاح‌های هسته ای از دیدگاه حقوق بین الملل📎مقاله كنواكسيون حقوق زنان و بررسي تضيع حقوق زنان و راهكارهاي رفع آن📎مقاله کامل مجازاتهاي جايگزين در مورد اطفال بزهكار و تطبيق آن با اسناد بين المللي📎مقاله مصاديق فعاليتهاي وكيل در ارائه ارجح ترين روش حل مصالحه📎مقاله نظريه اشتباه در حقوق مدني📎گزارش كارآموزي اداره حقوقي شهرداري📎اشتباه و بطال قراردادها📎انتقال عين مستأجر در حقوق ايران‌ (در اجارة ابنيه)📎پاورپوینت پدیده ی بیوالکتریک (Bioelectrical Phenomena)📎بررسي در خصوص مفهوم نظم عمومي در حقوق بين الملل خصوصي📎ثبت شركت‌هاي تجاري و مؤسسات غيربازرگاني📎مقاله جرائم كامپيوتري و سيستمهاي اطلاعاتي حسابداري
این محصول در قالب ورد (WORD) و قابل ویرایش در 21 صفحه تهیه شده است. در بخش زیر برای اطلاع بیشتر از محتویات این فایل و اطمینان از خرید، مطالب چند صفحه آورده شده است. با مطالعه این بخش با اطمینان بیشتر خرید کنید . لینک دانلود پایین صفحه اگر انسان وصيت |1711359|ycp| میت,جنایت علیه میت,تحقیق درباره جنایت علیه میت
بهترین فایل قابل دانلود و دریافت با موضوع تحقیق درباره جنايت عليه ميتقابل مشاهده می باشد

این محصول در قالب ورد (WORD) و قابل ویرایش در 21 صفحه تهیه شده است. در بخش زیر برای اطلاع بیشتر از محتویات این فایل و اطمینان از خرید، مطالب چند صفحه آورده شده است. با مطالعه این بخش با اطمینان بیشتر خرید کنید.

لینک دانلود پایین صفحه

اگر انسان وصيت كند كه پس از مرگ، از اعضايش جهت پيوند نيازمندان استفاده شود، قطع اعضاى او اقدام به وصيت است و مثل آن است كه ميت اقدام به قطع عضو كرده است، بنابراين جاى اين توهم نيست كه بر اقدام كننده، پرداخت ديه لازم است.

جواز گرفتن مال از استفاده كننده در برابر انتقال عضو، تابع كيفيت وصيت است و اين غير از لزوم ديه است.

اگر كسى بدون مجوز شرعى، به قطع عضو از ميت اقدام كند، آيا مانند زمان حيات او ديه واجب مى شود؟ ظاهرا ديه واجب است، زيرا رواياتى در وجوب ديه براى وارد كردن جنايت بر ميت وارد شده، بسان سخن امام صادق(ع) در صحيحه عبدالله بن سنان در باره مردى كه سر ميت را بريده بود:
عليه الدية، لان حرمته ميتا كحرمته و هو حي. اين روايت بر ثبوت ديه به سبب بريدن سر ميت تصريح دارد. از تعليل استفاده مى شود كه حكم ديه اختصاص به بريدن سر ندارد بلكه در همه جنايت هاى وارد بر ميت جارى مى شود، زيرا سبب ثبوت ديه اين است كه خداوند براى مجنى عليه احترامى قرار داده كه سبب وجوب پرداخت ديه مى شود و امام(ع) تصريح كرده كه احترام انسان در حيات و ممات، همانند است. همان گونه كه تعليل در نص، مقتضى عموم حكم وجوب ديه در برخى جنايات است، مقتضى ثبوت حكم ديه در هر دو حالت (اراده مثله و اراده استفاده ازعضو براى پيوند) مى باشد، زيرا هر دو حالت مشتركند در اين كه احترام ميت، مانع از جواز اقدام به بريدن عضو وى مى شود، چنان كه مشتركند در اين كه مقتضى ثبوت ديه بر كسى است كه بدون اجازه يا جانشين اجازه به بريدن عضو اقدام كند.

مؤيد اين روايات، روايات فراوانى است كه ديه را غرامتى معرفى مى كنند كه جنايتكار بايد بپردازد. گويا ديه قيمت آن عضو است و عوض خسارت وارد بر وى و جبران كننده ضرر است. هر چه شارع به عنوان ديه يا ارش قرار داده، به عنوان غرامت و جبران عضوى است كه قطع شده است .گويا ديه قيمتى است كه شارع براى آن عضو قرار داده است.از آنجا كه ديه در احيا و اموات، تشريع شده، در صورت اقدام به قطع عضو جهت پيوند، ديه ثابت مى شود ، زيرا ديه قيمت و عوض آن عضو است و در اين جهت فرقى ميان انگيزه هاى جنايت نيست. از جمله اين روايات، صحيحه ابوبصير از امام باقر(ع) است:

قضى امير المؤمنين عليه السلام في رجل قطع فرج امراة قال: اذن اغرمه لها نصف الدية، اميرمؤمنان در باره مردى كه آلت تناسلى زن خود را بريده بود حكم به پرداخت نصف ديه كرد.

در صحيحه عبدالله بن سنان از امام صادق(ع) آمده است: